Dessa handelsvillkor gäller för köp av alla varor i Augusta Glassmejeri butiker och på augustaglass.se,
som båda ägs av TNH Nordic AB, Org nr. 559231-5682, Järnvägsgatan 28, 216 14 Limhamn.
Tlf. 702416426, e-mail [email protected].
Definitionen av "Varor" eller "Artiklar" är: Glass i alla typ av förpackingar, glasstårtor, strut, skedar, tillbehör, fryselementer (Glassvagn och Glassdisk) och alla typ av verksamhets events, bröllop och kalas (barnkalas och annat).
Dessa betingelser gäller för samtliga artiklar i våra butiker och på vår augustaglass.se hemsida.
Kunden ansvarar under hela perioden för alla artiklar, inklusive fryselement som vår glassvagn och glassdisk, från det att den hämtas i våra butiker tills den returneras. Om artikeln levereras, då gäller kundens ansvar från den levereras till kunden och tills den hämtas igen.
Eventuella skador på artiklar till följd av brand, stöld, vandalisering eller missbruk av artiklar ersätts av kunden.
Lån/hyror till 3 parter är inte tillåtna utan föregående överenskommelse.
Eventuella skador från placeringen av våra artiklar, restaurering av gräs, kakel eller asfalt är hyresgästens ansvar.
Kunden måste utföra kontroller av materialet vid upphämtning/leverans och omedelbart kontakta Augusta glassmejeri vid fel eller defekter, meddelanden under eller efter händelsen beaktas inte.
Ansvar
Personskada eller väsentlig skada som uppstår medan kunden eller kundens medhjälpare som hanterar kundens material, ersätts av hyresgästen.
Avbokning
En beställning kan justeras ända fram till upphämtning utan kostnad.
Leverans
Vi levererar i allmänhet inte våra varor, alla artiklar måste hämtas efter överenskommelse.
Vi ordnar transporten av vår glassbil till kundens adress.
Rengöring
All lånad utrustning, inklusive fryselement, glassdisk och glassvagn måste rengöras noggrant innan artiklarna returneras.
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms.
Augusta Glassmejeri reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på vår hemsida och i butik. Vid eventuella felaktigheter förbehålls Augusta Glassmejeri rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, differenser i sortiment och lager, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår hemsida eller i våra erbjudanden. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.
Det är möjligt att betala med Visa, Mastercard och American Express på augustaglass.se.
Du kan också betala med Swish.
Ditt betalkort debiteras vid betalning och betalning med Swish debiteras när betalning är genomförd.
Ångerrätten gäller endast privata konsumenter som handlar via augustaglass.se och inte vid köp i vår fysiska butik.
Ångerrätt gäller inte vid köp av livsmedel och specialtillverkade produkter som i detta fall glass och våra övriga varor.
Vid köp på augustaglass.se och varan har hämtats, ges ingen ångerrätt.
Om du ångrar är det bara att meddela oss det genom att skicka e-postmeddelande där du anger att du ångrar.
Återbetalning av pengarna vid uttag När
När du ångrar eller avbokar, kommer vi att återbetala alla betalningar som mottagits från dig.
Vi återbetalar beloppet utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter inom 7 dagar från det datum då vi mottog ditt e-postmeddelande. Vi kan dock hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna.
Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde i den ursprungliga transaktionen eller via en bank överföring till ditt bankkonto, såvida du inte uttryckligen har gått med på något annat. Under alla omständigheter kommer du inte att debiteras några avgifter till följd av återbetalningen.
Om du upptäcker ett fel i din order när du får orderbekräftelsen kan vi justera beställningen och korrigera felet genom att du direkt kontaktar [email protected] via e-post. Tyvärr kan vi inte korrigera fel i ordrar som är äldre än 24 timmar efter mottagandet av orderbekräftelsen.
Om du efter att ha hämtat dina varor upptäcker att det finns ett fel i de varor du har fått, upptäcker ett annat leveransfel eller vill skicka ett klagomål, kan du kontakta butiken, skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller ring oss på 702 41 64 26.
Vid en godkänd reklamation erbjuder vi oss naturligtvis att byta ut varorna, erbjuda prisreducering eller att helt avbryta köpet.
Vår glass och våra produkter går under livsmedel och varor med begränsad hållbarhetstid omfattas inte av tvåårsgarantin.
Vår glass produceras i vårt mejeri på Järnvägsgatan och vi gör dagligen nya portioner för att se till att vi alltid har färsk och nygjord glass. Det kan därför hända att specifika glassorter säljs tillfälligt i en butik eller att en sort som funnits på hemsidan inte längre finns tillgänglig. Vi förbehåller oss rätten att justera ordrar och byta ut slutsålda varor och sorter i ordrar som gjorts i vår webshop. Om så är fallet kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt för att byta ditt val mot en av våra andra 32 glassorter vi har i vårt sortiment. Vårt glassortiment varierar beroende på specifika erbjudanden, jubileum och beroende på säsong och kan komma att ändras från dag till dag.
Här (i webshoppen) kan du se vårt utbud att ta med hem.
Välkommen in till någon av våra butiker där du kan välja glass från ett sortiment som kan vara något större eller annorlunda än vad som finns på vår hemsida.
Vi erbjuder inte leverans av varorna, alla artiklar måste hämtas i våra butiker. Vi kan i nuläget inte erbjuda att skapa dig en kundprofil på vår hemsida och det är inte möjligt att se tidigare beställningar eller köp på hemsidan.
Vi kan skicka ditt kvittot igen om du kontaktar [email protected]