Kunden ansvarar under hela perioden för alla artiklar, inklusive fryselement som vår glassvagn och glassdisk, från det att den hämtas i våra butiker tills den returneras. Om artikeln levereras, då gäller kundens ansvar från den levereras till kunden och tills den hämtas igen.
Eventuella skador på artiklar till följd av brand, stöld, vandalisering eller missbruk av artiklar ersätts av kunden.
Lån/hyror till 3 parter är inte tillåtna utan föregående överenskommelse.
Eventuella skador från placeringen av våra artiklar, restaurering av gräs, kakel eller asfalt är hyresgästens ansvar.
Kunden måste utföra kontroller av materialet vid upphämtning/leverans och omedelbart kontakta Augusta glassmejeri vid fel eller defekter, meddelanden under eller efter händelsen beaktas inte.
Ansvar
Personskada eller väsentlig skada som uppstår medan kunden eller kundens medhjälpare som hanterar kundens material, ersätts av hyresgästen.
Avbokning
En beställning kan justeras ända fram till upphämtning utan kostnad.
Leverans
Vi levererar i allmänhet inte våra varor, alla artiklar måste hämtas efter överenskommelse.
Vi ordnar transporten av vår glassbil till kundens adress.
Rengöring
All lånad utrustning, inklusive fryselement, glassdisk och glassvagn måste rengöras noggrant innan artiklarna returneras.